آسمانک Asemanak.com

آسمانک Asemanak.com

رویکردی نوین در تحقق شهروند الکترونیک (ثبت رایگان مشاغل، ملک، خودرو و ... با جستجوی پیشرفته به صورت لیستی و از روی نقشه در سراسر کشور)

بیشتر

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

بهترین راه برای طراحی وب سایت، مشاوره قبل از هر تصمیمی در رابطه با آن وب سایت است، برای این امر شما دو راه ساده و سریع در پیش روی خود دارید. راه اول تماس تلفنی ست و راه دوم استفاده از فرم آنلاین سفارش پروژه است،

بیشتر

بنرهای تبلیغاتی فلش و گیف

بنرهای تبلیغاتی فلش و گیف

یکی از مرسوم ترین و موثرترین روش های بازاریابی، تبلیغات بنری در وب سایت های پر بازدید می باشد، بنری که با دادن اطلاعات کافی در زمان کوتاه به کاربران و با طراحی زیبا و جذاب آنها را به سایت شما هدایت کند.

بیشتر

آرم و لوگو

آرم و لوگو

طراحی آرم و نشان معرف هویت و شخصیت یک شخص، مجموعه و یا یک فعالیت می باشد. یک آرم و نشان خوب معرف قدرتمندی برای نام تجاری یا برند شما خواهد بود. در اصل یک آرم در حکم امضاء و مهر شخص و یا مجموعه‌های مورد نظر است.

بیشتر

پوستر، بروشور، تراکت، کاتالوگ

پوستر، بروشور، تراکت، کاتالوگ

طراحی تراکت و پوستر تبلیغاتی یکی از مهمترین ابزارها برای معرفی کسب و کارهای کوچک و بزرگ به مخاطبان می باشد. نوع و ایده طراحی تراکت و پوستر نقش مهمی در جلب توجه بیننده آن دارد.

بیشتر

کلیپ تبلیغاتی

کلیپ تبلیغاتی

امروزه نقش تبلیغات به گونه‌ای ویژه تبدیل به ابزاری مدیریتی و استراتژیکی شده است. ساخت آگهی‌های تلویزیونی، کاتالوگ‌های دیجیتال، فیلم‌های صنعتی و عکس صنعتی با تجهیزات Full HD ضامن کیفیت و اثر گذاری بیشتر خدمات شما نزد بیننده خواهد بود.

بیشتر

هدر، اسلایدشو و اینترو

هدر، اسلایدشو و اینترو

اینترو یا Intro مخفف واژه Introduction به معنای " مقدمه" می‌باشد که در ابتدای اجرای برخی سایت‌ها یا مجموعه‌های مالتی‌مدیا استفاده شده و جذابیت خاصی به آن می‌بخشد. هدر نیز جزو اصلی ترین بخش یک وب سایت می باشد که در تمام صفحات در مقابل چشم مخاطب

بیشتر

ست اداری (کارت ویزیت،سربرگ و پاکت)

ست اداری (کارت ویزیت،سربرگ و پاکت)

ست اداری شامل کلیه ملزوماتیست (سربرگ ، پاکت ، یادداشت ، کارت و …) که برای انجام مکاتبات و ارتباطات تجاری و اداری توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌گردد. ست اداری معرف و هویت سازمانی هر مجموعه است.

بیشتر

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی

دنیای تبلیغات اینترنتی در دو دهه‌ی اخیر تحولات گسترده‌ای را پشت سر گذاشته است. همزمان با ایجاد شیوه‌ها و تکنولوژی‌های جدید تبلیغ آنلاین، در سال‌های گذشته سهم تبلیغات مجازی از کل بازار تبلیغات همواره رو به افزایش بوده است.

بیشتر

افزایش رتبه در الکسا

افزایش رتبه در الکسا

شرکت میانا وب در راستای خدمات نوین خود به مشتریان، سیستم افزایش رتبه در الکسا را با قیمت مناسب و به صورت تضمینی از طریق افزایش چشمگیر بازدید روزانه ارائه مینماید.

بیشتر

50 درصد تخفیف برای انجمن‌های خیریه

50 درصد تخفیف برای انجمن‌های خیریه

کلیه خدمات گرافیکی این سایت با 50% تخفیفی برای کلیه موسسات و انجمن‌های خیریه ارائه خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش "تماس با ما" مراجعه نمایید.

بیشتر

صفحه اصلی Website تبلیغات اینترنتی چیست و تاثیر و فوائد آن

تبلیغات اینترنتی چیست و تاثیر و فوائد آن

شاید کمتر کسی تصور میکرد که واژه اینترنت یا همان (WWW) که از سال 1993 میلادی بر روی شبکه های کامپیوتری و توسط آزمایشگاه ذراتCREN  ایجاد گردید و جنبه عمومی پیدا کرده در کمتر از 25 سال به چنان گستردگی و رشدی دست پیدا کند که همه جوانب زندگی روزمره انسانها را تحت تاثیر خود قرار دهد ، مطالعه روزنامه و اخذ اطلاعات و اخبار روزانه ، برقراری ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی ، مشاهده رسانه های تصویری ، خرید اجناس و لوازم سوپرمارکتی مورد نیاز منزل ، خرید البسه ، خرید اجناس و لوازم الکترونیکی ، خرید کتاب ، حتی خرید خانه و ماشین و غیره بخشی از کارهایی است که انجام آن از روشهای سنتی خارج و بصورت آنلاین و اینترنتی صورت میگیرد .

در کتب و متون مختلف تعاریف متعددی از تبلیغات آمده است بطور مثال می‌توان به تعاریف ذیل اشاره کرد. تبلیغات فرآیند روشمند ارایه اطلاعات مناسب در مورد کالاها و خدمات به مشتریان و ترغیب و متقاعد کردن مؤثر مصرف‌کنندگان به خرید کالاها و خدمات می‌باشد (متولی ۱۳۷۲) و یا در تعریفی دیگر تبلیغات را، ارائه غیر شخصی اطلاعات که معمولاً برای آن پول پرداخت می‌شود و اغلب با هدف ترغیب برای خرید کالاها، خدمات و یا ایده از سوی افرادی مشخص و توسط رسانه‌های مختلف انجام می‌پذیرد، تعریف نموده‌اند (تافلینگر ۱۹۹۶(

همان طور که در تعریف بالا اشاره شد، تبلیغات از طریق رسانه‌های مختلفی انجام می‌پذیرد که از آن جمله می‌توان به روزنامه‌ها، مجلات، رادیو، تلویزیون و ... اشاره نمود. با ورود و ظهور پدیده اینترنت و جذابیت ایجاد شده به دلیل دسترسی سریع و اسان برای عموم استفاده کنندگان  و همچنین سرعت بالای انتقال اطلاعات واژه تبلیغات اینترنتی جای خود را در بین فرهنگ لغات مردم باز نموده است. رشد تبلیغ در اینترنت نسبت به تبلیغ در رسانه‌های سنتی، از سرعت بسیار بیشتری برخوردار بوده است. چرا که پس از گذشت ۳۸ سال از پیدایش رادیو، تعداد استفاده‌کنندگان آن به ۵۰ میلیون نفر رسید، تلویزیون ۱۳ سال پس از پیدایش این حد نصاب را کسب کرد و اما اینترنت تنها با گذشت ۴ سال توانسته به این حد نصاب دست پیدا کند (فاکس ۱۹۹۹).

تعریف تبلیغات اینترنتی :

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد (گائو و دیگران ۲۰۰۲).

در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نموده‌اند :

نمایش دادن نامها وعلائم تجاری ، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای پربیننده اینترنت ، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید (سایت صدا و سیما ۲۰۰۲).

در فرایند تهیه و اجرای تبلیغات اینترنتی ، شرکتهای تبلیغاتی ، ناشران اینترنتی ، تبلیغ‌دهندگان (سازمانها و شرکتهای تولیدی و خدماتی) درگیرند.

تاریخچه تبلیغات اینترنتی :

تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و بصورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات وایر نمایش داده شد. و آن زمانی بود که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت ، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند.

در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته‌ای تبلیغات خود پرداختند (کای و مداف ۱۹۹۹). در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود.

ابعاد تبلیغات اینترنتی :

تبلیغات اینترنتی ابعاد مختلفی را شامل میشود كه در زیر بطور اجمالی به آنها اشاره میشود:

 مدلهای كسب و كار

مدل كسب و كار به یك ایده تجاری و برنامه استراتژیك در مورد نحوه به دست آوردن پول برای یك كسب و كار اشاره دارد. تبلیغ اینترنتی موثر می بایست دارای مدل كسب و كار مناسبی باشد كه موجب موفقیت آن كسب و كار شود. از جمله مدل‌های كسب و كار تبلیغات اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره كرد:

       1-1 ) مدل كسب و كار مبتنی بر محتوا

براساس این مدل از كسب و كار، ناشران اینترنتی می‌بایست با ارائه محتوای ارزشمند و مهم برای مخاطبین خود، ترافیك سایت خود را افزایش دهند. تلاش اصلی مدیران سایتها در این مدل می بایست معطوف به فراهم آوردن مطالب جالب برای افزایش ترافیك سایت شود.

2-1) مدل مبتنی بر ارائه خدمات متنوع اینترنتی

در این روش ناشران اینترنتی خدمات متنوعی را برای مخاطبین فراهم می آورند كه از آن جمله میتوان به فراهم آوردن امكان استفاده از پست الكترونیك، اتاق های گفتگو و یا پیغام رسان ها اشاره كرد. در این روش میزان موفقیت سایت به كیفیت خدمات ارائه شده بستگی دارد چرا كه تعداد استفاده كنندگان از این خدمات با میزان كسب درآمد تبلیغاتی این شركت‌ها رابطه مستقیم دارد. از سایت های معروف در این زمینه می توان به AOL اشاره نمود.

3-1) مدل مبتنی بر فراهم آوردن امكان جستجوی سایت های مختلف

سایت های مبتنی بر این مدل با فراهم آوردن امكان جستجو در میان سایت های گوناگون و طبقه‌بندی آن سایت ها براساس محتوا، خدماتی را به كسانی كه در جستجوی موضوع یا مطلب خاصی میباشند ارائه مینمایند. از زمره سایت های بسیار معروف در این گروه می توان یاهو و گوگل را نام برد.

      ۴-۱) مدل مبتنی بر ارائه خدمات تبلیغاتی

شركت های این گروه به كسانی كه مایل هستند در اینترنت تبلیغ نمایند، خدماتی را ارائه می دهند. این خدمات شامل طراحی تبلیغ و كمك به یافتن مكان مناسب جهت نمایش تبلیغ می باشد. بسیاری از این شركت ها حتی خدمات ردگیری تبلیغات و نیز اندازه‌گیری های مربوط به اثر بخشی آن تبلیغات را نیز انجام می دهند.

5-1) مدل مبتنی بر شبكه تبلیغاتی

شركت های این گروه فضاهای ناشران اینترنتی را در معرض خرید تبلیغ دهندگان قرار میدهند و پس از خرید یا اجاره آن فضاها از سوی تبلیغ دهندگان، درصدی را بعنوان حق‌العمل دریافت می نمایند.

۲) اشكال تبلیغات اینترنتی (تكنولوژی تبلیغات)

اشكال مختلف تبلیغات به شكل‌های گوناگونی كه تبلیغ‌دهندگان برای نشان دادن تبلیغ خود در اینترنت از آنها استفاده مینمایند، اشاره دارد. مانند بنرها، بنرهای دارای غنای رسانه ای، نامه های تجاری و تبلیغات مبتنی بر بازی.

1-2) بنرها

بنرها به دو شكل ثابت و متحرك طراحی می شوند. بنرها بدلیل هزینه كم در طراحی و پست از متداولترین اشكال تبلیغات اینترنتی به شمار می آیند. بنر ثابت به بنری اطلاق می شود كه تبلیغ را بصورت یك تصویر و در اندازه ای ثابت ارائه می كند. از آنجاكه بنرها در بسیاری از سایت ها نمایش داده می شوند، نرخ رویت بالایی دارند ولی نرخ كلیك در آنها پائین است.

بنرهای انیمیشندار (بنرهای پویا)، در حقیقت بنرهای ثابتی هستند كه از فن آوری انیمیشن در طراحی و ساخت آنها استفاده شده است. این نوع بنرها بدلیل برخورداری از انیمیشن نسبت به بنرهای ثابت غالباً نرخ كلیك بالاتری دارند. بنرهای ثابت و انیمیشندار هر دو ابزاری‌های مناسبی برای معرفی نام تجاری می باشند. شكل دیگری از بنرها، بنرهای تعاملی هستند. در این نوع بنرها كه به تازگی بسیار مشهور شده اند، برای كاربران این امكان فراهم است كه ارتباط دو طرف‌های را با طراحان تبلیغ برقرار نمایند. به عنوان مثال گزینه هایی به منظور ورود اطلاعات برای كاربران در نظر می گیرند و به تناسب اطلاعاتی كه كاربران وارد می كنند، پاسخ هایی به آنها داده می شود. از بنرهای تعاملی غالباً در خریدها و ثبت‌نام­های اینترنتی و مواردی از این قبیل استفــاده مــی شــود. در اغــلب موارد بــنرهای تعاملــی با اسـتفاده از HTML ,Java Script ,Java Applet  ساخته می شوند. امروزه بنرها اشكال، اندازه ها و روشهای ارائه استانداردی دارند.

       ۲-۲) بنرهای دارای غنای رسانه‌ای

این نوع از بنرها از تكنولوژی چند رسانه ای (مانند صوت، تصویر و انیمیشن) برای ارائه پیام تبلیغاتی استفاده می كنند. هدف اصلی بنرهای دارای غنای رسانه ای جلب توجه مخاطبان می باشد. بنرهای دارای غنای رسانه ای نه تنها با ارائه انیمیشن، صدا و تصویر تجربه جدیدی به كاربران ارائه می كنند، بلكه با دعوت از كاربران برای تعامل با طراحان تبلیغ، اطلاعات بیشتری را در مورد كالا و یا خدمت مورد نظر ارائه می دهند.

در مقایسه با بنرهای ثابت، بنرهای دارای غنای رسانه ای از تكنولوژی پیچیده‌تری استفاده می نمایند. InterVU  ,RealAudio    RealVideo ,Flash و SVG نمونه هایی از این دست می باشند. استفاده از این نوع تكنولوژی به معنای هزینه بیشتر در طراحی و نمایش تبلیغ می باشد. اگر چه امروزه بسیاری از مردم بدلیل هزینه طراحی بالا و سرعت پائین در بارگیری، در استفاده از بنرهای دارای غنای رسانه ای مردد می باشند، با این وجود اثربخشی آنها در ایجاد نام تجاری حائز اهمیت است. در مطالعه‌هایی كه به منظور سنجش اثربخشی بنرهای دارای غنای رسانه ای انجام گرفت، مشخص شد كه ‌۶۱% از افرادی كه این نوع بنرها را مشاهده كرده بودند، آنها را به خاطر می آوردند. درحالیكه در بنرهای ثابت این رقم ۳۰% بوده است. هر چند هزینه های ایجاد بنرهای دارای غنای رسانه ای در مقایسه با سایر بنرها بیشتر است، ولی بنظر می رسد عملكرد بهتر این نوع بنرها هزینه‌های ناشی از آن را پوشش میدهند.

3-2) تبلیغات مبتنی بر بازی

از گذشته دور، سرگرمی یكی از شیوه های مورد استفاده در تبلیغات بوده است. بر این اساس بازی های اینترنتی می توانند فرصت مناسبی را برای تبلیغات فراهم آورند. ارائه دهندگان تبلیغات مبتنی بر بازی، فروشندگان بازی های اینترنتی هستند. این نوع از تبلیغات برای افرادی كه در حال بازی هستند به دو صورت ارسال می شوند. در روش اول كه بسیار متداول است، تصاویر تبلیغاتی، جایگزین تصاویر بازی اینترنتی می شود. در نتیجه افرادی كه در حال بازی هستند، به شكل مجازی تحت تاثیر تبلیغ مورد نظر قرار می گیرند. در روش دیگر كل بازی به قسمت های مختلفی تقسیم می شود و افرادی كه در حال بازی هستند می بایست قبل از رفتن به مراحل بعدی بازی، تبلیغ خاصی را ببینند و یا تعاملاتی را انجام دهند. در این روش تبلیغ دهندگان پاسخ های تعاملی بیشتری را دریافت می نمایند چراكه افرادی كه در حال بازی هستند، مایل به ادامه بازی خود خواهند بود. از آنجائیكه تبلیغات مبتنی بر بازی معمولاً از تكنولوژی چند رسانه ای استفاده می كنند، هزینه بیشتری برای ایجاد و اجرای آنها صرف می شود. علیرغم اینكه این نوع تبلیغات در جلب توجه بینندگان بسیار موفق هستند، ولی مخاطبان آن تنها به افرادی كه بازی را انجام می دهند محدود می شوند. محدودیت دیگر این نوع از تبلیغات ناخرسندی برخی از افراد از تبلیغات حین بازی است.

۴-۲) تبلیغات مبتنی بر پست الكترونیك

نامه همواره یكی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغات بوده است. با افزایش روزافزون استفاده از پست الكترونیك این ابزار به شیوه اثربخشی برای تبلیغات اینترنتی تبدیل شده است. تبلیغات از طریق پست الكترونیك ابزاری مقرون به صرفه است كه از نرخ پاسخ‌گویی بالایی نیز برخوردار است. همچنین این ابزار موجب وفاداری مشتریان و نیز موجب تقویت نام تجاری می شود ضمن اینكه در جذب و نگهداری مشتریان نیز ابزار بسیار كارآمدی است.

انواع مختلفی از تبلیغات مبتنی بر پست الكترونیك وجود دارد. یك نوع از تبلیغات مبتنی بر پست الكترونیك خبرنامه های اینترنتی هستند كه توسط شركت و یا نماینده فروش شركت تهیه شده و برای گروه خاصی كه علایق مشتركی در مورد كالا و خدمات دارند ارسال می شوند و خدماتی را به مشتریان ارائه می كنند. ارسال خبرنامه‌ها در بسیاری از موارد با كسب اجازه از مشتریان و بصورت ادواری صورت می گیرد. نوع دوم، گروه‌های گفتگو هستند، كه در میان جمعی با علایق مشترك ایجاد می شوند. در این نوع از تبلیغات پیام الكترونیكی كه برای اعضا فرستاده می شود، گفتگویی را در مورد موضوعی خاص میان آنها ایجاد می كند. بسیاری از گروه‌های گفتگوی موفق، یك هماهنگ‌كننده دارند، كه تصمیم می گیرد چه پیام‌هایی برای اعضا ارسال شود. نوع سوم شامل یك كانال بازاریابی است كه افراد در آن عضو شده و براساس علایق اعضاء، پیام های تبلیغاتی برای آنها فرستاده می شود. هر كانال بر روی اخبار گروه مشخصی از كالاها و خدمات متمركز می شود. ضمناً اطلاعات هر كانال هر چند مدت یكبار به روز می شود.

2-5 ) تبلیغات ناخواسته

تبلیغات ناخواسته که شامل Pop-up و Pop-under می‌شود یکی از اشکال بحث‌انگیز تبلیغات اینترنتی به حساب می‌آید. این نوع از تبلیغات به صورت ناخواسته دریافت می‌شود و مخاطبان را در معرض یک نمایش اجباری قرار می‌دهد. آگهی‌های تلویزیونی را می‌توان نمونه‌ای از تبلیغات اجباری به حساب آورد چرا که این آگهی‌ها معمولاً برنامه‌هایی را که مخاطبان در حال تماشا هستند، قطع می‌کنند و آنها را وادار به تماشای آگهی می‌کنند. در مقابل، تبلیغات روزنامه‌ای نمونه‌ای از تبلیغات اختیاری محسوب می‌شوند زیرا خوانندگان می‌توانند هر قسمت از روزنامه را که مایلند بخوانند و یا از آن بگذرند. اینترنت توانایی نمایش به هر دو صورت اختیاری و اجباری را داراست. بنرهای تبلیغاتی مانند تبلیغات روزنامه‌ای به طور معمول بصورت اختیاری دیده می‌شوند، هرچند که گاهی به دلیل اینکه تقریباً در تمام صفحات وب ارائه شده‌اند مورد اعتراض قرار می‌گیرند استفاده برخی از کاربران اینترنت از نرم‌افزارهای مسدود کننده نمایش بنرها گواه این امر می‌باشد. از آنجا که تبلیغات ناخواسته غالباً به صورت اجباری نمایش داده می‌شوند، پاسخ‌های منفی مانند احساس رنجش و احتراز از تبلیغ را در بر خواهند داشت.

در سالهای اخیر به دلیل افزایش مقاومت کاربران اینترنت، کاهش مقبولیت این نوع از تبلیغات و گسترش استفاده از مسدودکنندهای تبلیغاتی بکارگیری تبلیغات ناخواسته کاهش یافته است. هر چند که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک برای حضور پررتگ‌تر این مهمانان ناخوانده، روشهای خلاقانه‌تری مورد استفاده قرار گیرد.

2-6) تبلیغات مبتنی بر حامی‌گری

حامی‌گری به فعالیتی گفته می‌شود که در آن یک شرکت از یک رویداد، واقعه یا فعالیت خاص حمایت می‌کند و در مقابل، لوگو یا نام تجاری خود را در آن رویداد یا فعالیت معرفی می‌کند. هدف از این کار استفاده ار ارتباط ایجاد شده مابین لوگو یا نام تجاری شرکت و رویداد مربوطه است. همان طور که در حامی‌گری سنتی، شرکت حامی از ارتباط ایجاد شده با رویدادی خاص منتفع می‌شود، در حامی‌گری اینترنتی نیز شرکت حامی از توجه کاربران به یک سایت یا موضوع مطرح شده در اینترنت سود می‌برد.دلالی بازدید مدل کسب و کار مبتنی بر حامی گری اینترنتی می‌باشد. به عنوان مثال در سال ۱۹۹۹ حدود نیمی از تبلیغات اینترنتی شرکتهای دارویی به حمایت از وب‌گاه‌های بهداشتی اختصاص یافته بود. تحقیقات انجام شده دلالت بر اثربخشی این نوع از تبلیغات دارد. نکته قابل توجه در این نوع از تبلیغات، انتخاب رویداد، واقعه یا فعالیتی مناسب جهت کسب بهترین نتیجه است.

محدودیت‌های کسب و کار تبلیغات اینترنتی:

مشخصات و ویژگیهای مخاطبان: اکثر کاربران اینترنت به محصولات و تکنولوژی مربوط به رایانه علاقه‌مند هستند و از این رو اکثر تبلیغات شبکه برای محصولات مرتبط با رایانه است. تنها ۱۴ درصد تبلیغات برای سایر محصولات مصرفی و کمتر از ۱۰ درصد آن برای اتوموبیل، مسافرت و خدمات مالی است.

محدودیت مخاطبین:

غالب کاربران اینترنت در گروه سنی خاصی قرار دارند که این امر موجب کاهش مخاطبین این نوع از تبلیغات می‌شود.

 ازدحام :

با زیاد شدن تعداد آگهی‌های تبلیغاتی احتمال مورد توجه قرار گرفتن آگهی‌ها به شدت کاهش می‌یابد.

فقدان کنترل‌های لازم در مورد محتوای تبلیغات اینترنتی: یکی از محدودیتهای تبلیغات اینترنتی فقدان کنترل‌های لازم می‌باشد. مرکز آموزشی ارتباطات رسانه‌ای آمریکا، اینترنت را شبکه فریب نامیده است چرا که برخی از تبلیغ‌کنندگان با هدف قرار دادن کودکان با پیامهای تبلیغاتی زیرکانه، سعی در فریب آنان دارند.

اهمیت تبلیغات اینترنتی :

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد. در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نموده‌اند: نمایش دادن نامها و علائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتها (پایگاهها)ی پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید.

مزیت های تبلیغات اینترنتی :

تبلیغ در اینترنت مزیتهای زیادی نسبت به تبلیغات سنتی دارد، از آن جمله می‌توان موارد زیر را نام برد:

 ایجاد ارتباط دوطرفه:

 تبلیغات اینترنتی یک ارتباط دوطرفه بین تبلیغ کننده و مخاطب ایجاد می‌کند. مخاطبان نه تنها تبلیغات را دریافت می‌کنند بلکه قادرند بازخورد بدهند و سوالات خود را در مورد محصولات با تبلیغ‌کنندگان مطرح کنند.

▪ ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات:

تبلیغات اینترنتی با یک پیوند مستقیم، دسترسی به اطلاعات محصولات مرتبط را برای مخاطبان فراهم می‌سازد. این قابلیت غالباً منجر به مبادله محصولات و افزایش تعاملات تجاری می‌شود.

▪ دسترسی جهانی و شبانه‌روزی:

تبلیغات اینترنتی دارای دسترسی جهانی است و در تمام روزهای سال و تمام ساعات روز در دسترس می باشد که این امر موجب افزایش قابلیت مشاهده و گسترش بازار آن می‌شود.

▪ ارسال، نگهداری و به روز رسانی آسان:

به دلیل ماهیت دیجیتالی، تبلیغات اینترنتی دارای ویژگی‌های نمایش، نگهداری و به روز رسانی آسان است. کاهش فرایند تهیه و اجرای تبلیغات از جمله نتایج این ویژگی‌ها تلقی می‌شود.

▪ قابلیت بالای اندازه‌گیری و ردگیری:

 تبلیغات اینترنتی به دلیل ماهیت دیجیتالی، از قابلیت ردگیری و اندازه‌گیری بالایی برخوردار است. از روشهای گوناگونی برای ردگیری، ارزیابی عملکرد و سنجش اثربخشی تبلیغات اینترنتی استفاده می‌شود.

▪ قابلیت فروش:

در این نوع از تبلیغات پس از نمایش آگهی می‌توان بلافاصله فروش را نیز انجام داد.

 

 نتیجه گیری :

در مقایسه با تبلیغات سـنتی، تبلـیغ در اینترنت از مزیت‌های قابل ملاحظه‌ای برخوردار است از آن جمله می‌توان به ایجاد ارتباط دو طرفه با مخاطب، ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات، توانایی هدفگیری ایستا و پویای مشتریان، دسترسی جهانی و شبانه‌روزی، ارسال و نگهداری و بروز رسانی آسان، قابلیت اندازه‌گیری و ردگیری بالا، طراحی پیام آگهی و قابلیت فروش اشاره کرد. بعلاوه هزینه تبلیغ در اینترنت نیز به مراتب کمتر از رسانه‌های دیگر می‌باشد. شرکتهای تجاری اگر بخواهند در عرصه فعالیت باقی بمانند و موقعیت خود را در بازار پررقابت امروز حفظ کنند چاره‌ای جز به کارگیری این نوع از تبلیغات نخواهند داشت. این امر درمورد شرکتهایی که بخواهند در سطح جهانی فعالیت کنند مصداق بارزتری خواهد داشت. تبلیغات اینترنتی دارای اشکال مختلفی است که هر شکل آن دارای ویژگی‌های خاص خود است. با توجه به هدف تبلیغات، نوع محصول، ویژگی‌های مخاطبان، باید شکل متناسب انتخاب شود.