آسمانک Asemanak.com

آسمانک Asemanak.com

رویکردی نوین در تحقق شهروند الکترونیک (ثبت رایگان مشاغل، ملک، خودرو و ... با جستجوی پیشرفته به صورت لیستی و از روی نقشه در سراسر کشور)

بیشتر

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

بهترین راه برای طراحی وب سایت، مشاوره قبل از هر تصمیمی در رابطه با آن وب سایت است، برای این امر شما دو راه ساده و سریع در پیش روی خود دارید. راه اول تماس تلفنی ست و راه دوم استفاده از فرم آنلاین سفارش پروژه است،

بیشتر

بنرهای تبلیغاتی فلش و گیف

بنرهای تبلیغاتی فلش و گیف

یکی از مرسوم ترین و موثرترین روش های بازاریابی، تبلیغات بنری در وب سایت های پر بازدید می باشد، بنری که با دادن اطلاعات کافی در زمان کوتاه به کاربران و با طراحی زیبا و جذاب آنها را به سایت شما هدایت کند.

بیشتر

آرم و لوگو

آرم و لوگو

طراحی آرم و نشان معرف هویت و شخصیت یک شخص، مجموعه و یا یک فعالیت می باشد. یک آرم و نشان خوب معرف قدرتمندی برای نام تجاری یا برند شما خواهد بود. در اصل یک آرم در حکم امضاء و مهر شخص و یا مجموعه‌های مورد نظر است.

بیشتر

پوستر، بروشور، تراکت، کاتالوگ

پوستر، بروشور، تراکت، کاتالوگ

طراحی تراکت و پوستر تبلیغاتی یکی از مهمترین ابزارها برای معرفی کسب و کارهای کوچک و بزرگ به مخاطبان می باشد. نوع و ایده طراحی تراکت و پوستر نقش مهمی در جلب توجه بیننده آن دارد.

بیشتر

کلیپ تبلیغاتی

کلیپ تبلیغاتی

امروزه نقش تبلیغات به گونه‌ای ویژه تبدیل به ابزاری مدیریتی و استراتژیکی شده است. ساخت آگهی‌های تلویزیونی، کاتالوگ‌های دیجیتال، فیلم‌های صنعتی و عکس صنعتی با تجهیزات Full HD ضامن کیفیت و اثر گذاری بیشتر خدمات شما نزد بیننده خواهد بود.

بیشتر

هدر، اسلایدشو و اینترو

هدر، اسلایدشو و اینترو

اینترو یا Intro مخفف واژه Introduction به معنای " مقدمه" می‌باشد که در ابتدای اجرای برخی سایت‌ها یا مجموعه‌های مالتی‌مدیا استفاده شده و جذابیت خاصی به آن می‌بخشد. هدر نیز جزو اصلی ترین بخش یک وب سایت می باشد که در تمام صفحات در مقابل چشم مخاطب

بیشتر

ست اداری (کارت ویزیت،سربرگ و پاکت)

ست اداری (کارت ویزیت،سربرگ و پاکت)

ست اداری شامل کلیه ملزوماتیست (سربرگ ، پاکت ، یادداشت ، کارت و …) که برای انجام مکاتبات و ارتباطات تجاری و اداری توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌گردد. ست اداری معرف و هویت سازمانی هر مجموعه است.

بیشتر

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی

دنیای تبلیغات اینترنتی در دو دهه‌ی اخیر تحولات گسترده‌ای را پشت سر گذاشته است. همزمان با ایجاد شیوه‌ها و تکنولوژی‌های جدید تبلیغ آنلاین، در سال‌های گذشته سهم تبلیغات مجازی از کل بازار تبلیغات همواره رو به افزایش بوده است.

بیشتر

افزایش رتبه در الکسا

افزایش رتبه در الکسا

شرکت میانا وب در راستای خدمات نوین خود به مشتریان، سیستم افزایش رتبه در الکسا را با قیمت مناسب و به صورت تضمینی از طریق افزایش چشمگیر بازدید روزانه ارائه مینماید.

بیشتر

50 درصد تخفیف برای انجمن‌های خیریه

50 درصد تخفیف برای انجمن‌های خیریه

کلیه خدمات گرافیکی این سایت با 50% تخفیفی برای کلیه موسسات و انجمن‌های خیریه ارائه خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش "تماس با ما" مراجعه نمایید.

بیشتر

صفحه اصلی Website تولید محتوای متنی چیست؟

تولید محتوای متنی چیست؟

دنیای دیجیتال  در حال رفتن به سمت تولید محتوا و بازاریابی محتوایی است. از این رو وب مسترها باید زمان زیادی را برای تولید محتوا برای کسب و کارشان صرف کنند. در حال حاضر وب­سایت و اپلیکیشن­‌ها، .. برای جذب مخاطب برحسب نیازشان از تولید محتوای متنی، ویدئویی، گرافیکی، صوتی و … استفاده می‌کنند. زمانی که وب­سایتی را برای کسب و کارتان راه اندازی می‌کنید اگر هیچ گونه محتوایی در سایتتان وجود نداشته باشد نباید انتظار بازدید کنندگان زیادی هم داشته باشید. همچنین اگر محتوایی که تولید می‌کنید جذاب و گیرا نباشد به جای اینکه مخاطبان را به سمت کسب­ وکارتان بکشانید آنها را دفع می‌کنید.

حتی شاید به این هم فکر کرده باشید که مشابه محتوایی که رقیب تولید کرده است را تولید کنید و مخاطبان زیادی را جذب کنید. حتی اگر مخاطبان متوجه کپی بودن آن نشوند احساس می­‌کنند که  کسب و کارتان هیچگونه نوآوری برایشان نخواهد داشت.

از این رو باید محتوایی که تولید می‌­کنیم، کاملا مطابق با نیاز و خواسته مخاطب و بصورت منحصر به فرد و یکتا باشد.

در مقالات گذشته در مورد تولید محتوای گرافیکی توضیح داده­‌ایم. در این مقاله قصد داریم در مورد تولید محتوای متنی توضیح دهیم. و اما منتظر مقالات بعدی ما در مورد دیگر موارد تولید محتوا باشید.

محتوا

مطمئنا می‌دانید محتوا چیست. اما خب در ادامه به طور مختصر در مورد محتوا توضیح می‌دهیم. هر آنچه که در اطرافتان می­‌بینید محتواست. میلیون‌ها سال پیش، افرادی که در غار زندگی می‌کردند برای انتقال مفاهیم به دیگران، اشکال مختلفی را روی دیوار غار می­‌کشیدند. این اشکال به دلیل اینکه پیامی را منتقل و با دیگران تعامل برقرار می‌کردند به نوبه خود یک محتوا در نظر گرفته می‌شوند. اگر کمی جلوتر بیایم، متون منتشر شده در اولین روزنامه را هم می­‌توان محتوا نامید. در حال حاضر متن‌های روی جلد بیسکوییت، قبض آب و برق، فیشی که از رستوران دریافت می‌کنیم و حتی اشاراتی که افراد ناشنوا برای انتقال مفاهیم از آن استفاده می­‌کنند را نیز می‌توان به عنوان محتوا در نظر گرفت.

در مجموع محتوا آن­چیزی است که از طریق آن پیامی به دیگران  منتقل شود و طرف مقابل به راحتی آن­‌را درک کند.

تولید محتوا

تولید از نظر واژگان به معنای پدید آوردن، ایجاد و زادن معنی شده است. بنابراین عبارت تولید محتوا به معنی یک محتوای ارزشمند، باکیفیت و منحصر به فرد است که برای مخاطبان هدف خود ایجاد می­‌گردد. برای تولید محتوای یکتا می‌توان یک تحلیل کلی انجام داد که مخاطبان چه نیازها و دغدغه‌­هایی دارند و چگونه می­‌توان با تولید محتوای مناسب، تمام سوالاتی که در ذهنشان دارند را برطرف کرد. هرچقدر به نیازهای مخاطبان خود بیشتر و بهتر پاسخ دهید می‌توانید مخاطبان بیشتری را جذب کسب­ وکارتان کنید.

در حال حاضر بسیاری از مدیران کسب­ وکارها به سمت تولید محتوا رفته­‌اند. اما همیشه این سوال در ذهنشان وجود دارد که گردآوری محتوا با تولید محتوا چه فرقی دارد. گردآوری محتوا به معنی جمع آوری چندین مطلب از چندین سایت یا کتب و تغییر آن به صورت جزیی است اما تولید محتوا به این معناست که یک نویسنده براساس  مهارت، تجربه، خلاقیت و نوآوری به تولید محتوا بپردازد.

شاید گردآوری محتوا در کوتاه مدت از نظر هزینه و زمان به نفع یک مدیر کسب‌ ­وکار باشد اما در طولانی مدت  آن­ها را متضرر خواهد کرد. چرا؟

در بازاری که با حجم اطلاعات زیادی روبرو هستید، اگر محتوایی که تولید می‌کنید هیچ­گونه نوآوری و جذابیتی نداشته باشد نه تنها مخاطبان را دفع می‌کنید بلکه از طرف موتورهای جستجو امتیاز منفی هم دریافت خواهید کرد. شاید فکر کنید این موضوع چه ارتباطی به موتورهای جستجو دارد و یا موتورهای جستجو تنها یک ربات هستند و نمی‌توانند فرق محتوای تولید شده با محتوای کپی یا ویرایش شده را متوجه شوند.

اما اینگونه نیست الگوریتم پاندای گوگل آنچنان هوشمند است که به راحتی محتوای یونیک را تشخیص می­‌دهد. این الگوریتم پارامترهای بسیاری را برای تشخیص کپی بودن محتوا در نظر گرفته است. یکی از این موارد میزان علاقمندی کاربران به محتوایی است که تولید کرده‌­اید. این الگوریتم براحتی تشخیص می­دهد که محتوای شما به چه مقدار برای مخاطب باارزش است. از این رو محتوا را باید کاربر پسند ایجاد کنید و تا جایی که امکان دارد سوالاتی که در ذهن مخاطبان وجو دارد را برطرف کنید.

برای پاسخگویی به این سوالات می­‌توانید از تولید محتوای متنی، ویدئوی، صوتی، گرافیکی و.. استفاده کنید. از هر مدل که استفاده می‌­کنید باید جوابی برای سوال مخاطبانتان باشد.

تا اینجا امیداوریم که تولید محتوا را کاملا متوجه شده باشید اما در ادامه می­خواهیم در مورد تولید محتوا متنی  و مزایا و معایبش صحبت کنیم.

تولید محتوا متنی

متن به معنی ترکیب واژگان و ایجاد یک پیام و انتقال آن به مخاطب هدف می­‌باشد. تولید محتوای متنی به معنی نوشتن در مورد یک موضوع خاص است. اما محتوای متنی‌­ای که برای کسب و کارها تولید می­‌شود باید با هدف جذب مخاطب باشد و باعث رشد و توسعه کسب­ وکارتان گردد.

شاید به خودتان بگویید که در حال حاضر افراد هیچ علاقه ای به خواندن مطالب متنی ندارد و بیشتر به محتواهای گرافیکی یا ویدئویی تمایل دارند. این مسئله درست است اما اکثر مخاطبان متخصص به خواندن محتوای متنی علاقه­‌مندند. این در حالیست که آن­ها هر محتوای متنی‌­ای را قبول ندارند. متن­‌هایی برای این افراد جذابند که درباره یک موضوع بصورت کامل توضیح داده باشند  و تمام جوانب آن­را پوشش دهند و در نهایت افراد با خواندن آن متن به سراغ دیگر وب­سایت­‌ها نروند و در سایت شما به تمام مشکلات­شان پاسخ داده شود.

تولید محتوا متنی را می­‌توان در چندین دسته قرارداد، از جمله این دسته‌­ها می‌­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محتوای متنی عمومی
  • محتوای متنی تخصصی
  • متن شبکه­‌های اجتماعی
  • متن تبلیغاتی
  • محصول نویسی

 

اگر از منظر موتورهای جستجو آن را بررسی کنیم، موتورهای جستجو ازجمله گوگل هنوز برای محتوای متنی ارزش بسیاری قائل می‌شود.

از این رو  قبل از  تولید محتوای متنی باید یک استراتژی پیاده سازی کنید، بدین صورت که در ابتدا به جستجوی کلمات یا عبارات کلیدی بپردازید. این کار را می­‌توانید با استفاده از ابزارهای که در سطح اینترنت وجود دارد از جمله کی ورد پلنر، suggestion google انجام دهید، همچنین با استفاده از ابزارهای کلمات مرتبط مانند Kwfinder، lsiGraph، .. می­توانید تمام کلمات مرتبط را پیدا و سپس شروع به نوشتن محتوا کنید. 

اگر به درستی از این ابزارها استفاده کنید متوجه می­‌شوید که مخاطبان در سطح اینترنت به دنبال چه چیزی می‌گردند و شما طبق همان شروع به نوشتن می‌کنید. از این رو به این مدل تولید محتوای بهینه­‌سازی شده برای موتورهای جستجو گفته می‌شود.

نکته دیگر این است که ترجمه یک متن را هم نباید به عنوان تولید محتوا در نظر گرفت. همانطور که گفته‌­ا‌یم الگوریتم­ های موتورهای جستجو بسیار هوشمندتر از گذشته شده‌اند و به راحتی براساس ساختار یک محتوا و کلماتی که در آن استفاده شده‌ است می­‌توانند تشخیص دهند که این محتوا ترجمه یا کپی شده است.

پس دقت زیادی در تولید کردن محتوای متنی خود داشته باشید تا از نظر گوگل به عنوان یک کپی ‌کار محسوب نشوید.

 

مزیت‌های تولید محتوا متنی

  • انتخاب شدن به عنوان یک سایت مرجع
  • جذب بالای مخاطب
  • جذب مشتریان بالقوه
  • ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو
  • اشتراک­‌گذاری بالا در دیگر شبکه­‌های اجتماعی
  • افزایش برندینگ
  • رشد و توسعه کسب وکار

 

معایب تولید محتوای متنی

همانطور که در بالا در مورد مزایای تولید محتوای متنی صحبت شده است در ادامه برخی معایب آن­‌را بازگو می­‌کنیم:

  • هزینه بالایی دارد.
  • زمان زیادی لازم دارد.
  • کارشناس متخصص در زمینه­‌های تخصصی کم است.
  • کارشناس تولید محتوایی که در زمینه سئو نیز فعالیت داشته باشد بسیار کم است.
  • اگر براساس نیاز مخاطبان نوشته نشود باعث از دست رفتن مخاطبان بسیاری می­‌شود.

 

چرا وب­ رمز را انتخاب کنیم؟

  • متخصصین وب‌­رمز قبل از شروع تولید محتوا، کسب‌­وکارتان را در بازار تحلیل می­‌کنند و سپس شروع به نوشتن می­‌کنند.
  • دارای کارشناس در زمینه تولید محتوای بهینه سازی شده، است.
  • کارها در زمان معین تحویل داده می‌­شوند.
  •  دارای تیم متخصص تولید محتوا در اکثر زمینه­‌های کاری می‌­باشد.
  • کار به صورت گروهی انجام می­‌شود، در نتیجه از کیفیت بالایی برخوردار است.

 

چرا باید همین حالا شروع به تولید محتوا کنید؟

  • رقبا هر روز در حال اضافه کردن محتوا به وبلاگ­شان هستند.
  • الگوریتم‌­های گوگل اهمیت زیادی به محتوای منحصر به فرد می­‌دهند.
  • مخاطبان زیادی را جذب خواهید کرد.
  • مخاطب را به مشتری و مشتری رابه مشتری وفادار تبدیل خواهید کرد.