آسمانک Asemanak.com

آسمانک Asemanak.com

رویکردی نوین در تحقق شهروند الکترونیک (ثبت رایگان مشاغل، ملک، خودرو و ... با جستجوی پیشرفته به صورت لیستی و از روی نقشه در سراسر کشور)

بیشتر

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت

بهترین راه برای طراحی وب سایت، مشاوره قبل از هر تصمیمی در رابطه با آن وب سایت است، برای این امر شما دو راه ساده و سریع در پیش روی خود دارید. راه اول تماس تلفنی ست و راه دوم استفاده از فرم آنلاین سفارش پروژه است،

بیشتر

بنرهای تبلیغاتی فلش و گیف

بنرهای تبلیغاتی فلش و گیف

یکی از مرسوم ترین و موثرترین روش های بازاریابی، تبلیغات بنری در وب سایت های پر بازدید می باشد، بنری که با دادن اطلاعات کافی در زمان کوتاه به کاربران و با طراحی زیبا و جذاب آنها را به سایت شما هدایت کند.

بیشتر

آرم و لوگو

آرم و لوگو

طراحی آرم و نشان معرف هویت و شخصیت یک شخص، مجموعه و یا یک فعالیت می باشد. یک آرم و نشان خوب معرف قدرتمندی برای نام تجاری یا برند شما خواهد بود. در اصل یک آرم در حکم امضاء و مهر شخص و یا مجموعه‌های مورد نظر است.

بیشتر

پوستر، بروشور، تراکت، کاتالوگ

پوستر، بروشور، تراکت، کاتالوگ

طراحی تراکت و پوستر تبلیغاتی یکی از مهمترین ابزارها برای معرفی کسب و کارهای کوچک و بزرگ به مخاطبان می باشد. نوع و ایده طراحی تراکت و پوستر نقش مهمی در جلب توجه بیننده آن دارد.

بیشتر

کلیپ تبلیغاتی

کلیپ تبلیغاتی

امروزه نقش تبلیغات به گونه‌ای ویژه تبدیل به ابزاری مدیریتی و استراتژیکی شده است. ساخت آگهی‌های تلویزیونی، کاتالوگ‌های دیجیتال، فیلم‌های صنعتی و عکس صنعتی با تجهیزات Full HD ضامن کیفیت و اثر گذاری بیشتر خدمات شما نزد بیننده خواهد بود.

بیشتر

هدر، اسلایدشو و اینترو

هدر، اسلایدشو و اینترو

اینترو یا Intro مخفف واژه Introduction به معنای " مقدمه" می‌باشد که در ابتدای اجرای برخی سایت‌ها یا مجموعه‌های مالتی‌مدیا استفاده شده و جذابیت خاصی به آن می‌بخشد. هدر نیز جزو اصلی ترین بخش یک وب سایت می باشد که در تمام صفحات در مقابل چشم مخاطب

بیشتر

ست اداری (کارت ویزیت،سربرگ و پاکت)

ست اداری (کارت ویزیت،سربرگ و پاکت)

ست اداری شامل کلیه ملزوماتیست (سربرگ ، پاکت ، یادداشت ، کارت و …) که برای انجام مکاتبات و ارتباطات تجاری و اداری توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌گردد. ست اداری معرف و هویت سازمانی هر مجموعه است.

بیشتر

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی

دنیای تبلیغات اینترنتی در دو دهه‌ی اخیر تحولات گسترده‌ای را پشت سر گذاشته است. همزمان با ایجاد شیوه‌ها و تکنولوژی‌های جدید تبلیغ آنلاین، در سال‌های گذشته سهم تبلیغات مجازی از کل بازار تبلیغات همواره رو به افزایش بوده است.

بیشتر

افزایش رتبه در الکسا

افزایش رتبه در الکسا

شرکت میانا وب در راستای خدمات نوین خود به مشتریان، سیستم افزایش رتبه در الکسا را با قیمت مناسب و به صورت تضمینی از طریق افزایش چشمگیر بازدید روزانه ارائه مینماید.

بیشتر

50 درصد تخفیف برای انجمن‌های خیریه

50 درصد تخفیف برای انجمن‌های خیریه

کلیه خدمات گرافیکی این سایت با 50% تخفیفی برای کلیه موسسات و انجمن‌های خیریه ارائه خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش "تماس با ما" مراجعه نمایید.

بیشتر

صفحه اصلی Ecommerc بررسی نقش عملکرد باشگاه مشتریان در سازمان

بررسی نقش عملکرد باشگاه مشتریان در سازمان

مقدمه

در گذشته سازمان­ها تصور می­کردند که از نیازهای مشتری­های خود مطلع هستند و بر اساس همان اطلاعات نسبت به تولید و ارائه محصولات و خدمات خود اقدام می‌کردند. اما امروزه با تغییر نگرش افراد، نیازهای مشتریان نیز تغییرکرده و به دنبال محصولی هستند که به موازات نیازهایشان حرکت کند. در چنین بازاری، تکیه بر داده­های قبل جهت ارائه خدمات و محصولات، سازنده نبوده و می­تواند تاثیرات منفی را در فروش محصولات داشته باشد. لذا در اینجا با مفهوم باشگاه مشتریان آشنا می­شویم.

 

تاریخچه باشگاه مشتریان 

در اوایل قرن نوزدهم میلادی شرکت یونیون تی آمریکایی اقدام به تولید ژتون­هایی کرد که به مشتریان خود در موقع خرید داده می­شد. مشتریان می­توانستند با این ژتون­ها و همچنین ثبت اطلاعات خرید خود، از تخفیف­ های بیشتری در خریدهای آتی خود استفاده کنند. بعد از مدتی این شرکت لیستی از مشتریان وفادار خود را داشت که می­توانست با نظرسنجی­ های دوره­ای، نسبت به تکمیل داده­ های خود در ارتباط با نیازهای مشتریان اقدام نماید.

تعریف وظائف به صورت کلی

باشگاه مشتریان  در سازمان  واحدی است که در وهله اول پذیرای انتقادات و پیشنهادات و شکایات مشتریان بوده و باید بتواند با برنامه ­ریزی از پیش تعیین شده به دنبال رفع مشکلات مشتریان و کسب رضایت آنان از خدمات ارائه شده باشد. این بخش باید با تعامل مستقیم و مناسب با سایر بخش­های سازمان بتواند پیگیر مشکلات پیش آمده باشد. همچنین با شناخت صحیح از مشتریان و محصولات و خدمات، باید بتواند بهترین نوع محصول را متناسب با نیاز مشتری به وی معرفی کند.  باشگاه مشتریان باید بتواند با ارائه سوال­های مناسب از مشتریان، آماری جامع را گردآوری کرده تا سایر بخش­ها بتوانند سیاست­های جدیدی را در ارتباط با محصولات و خدمات خود اخذ نمایند.

یکی از عواملی که می­تواند در موفقیت باشگاه مشتریان تاثیرگذار باشد، متعهد بودن پرسنل این بخش به سازمان و همچنین به مشتری است. در واقع این واحد باید زبان‌گویای مشتری درون سازمان بوده و بتواند ارتباط مناسبی بین مشتری در خارج از سازمان و پرسنل داخل سازمان ایجاد کند. برای نیل به این هدف، داشتن برنامه­ریزی اولیه و همچنین اجرای مناسب و به موقع برنامه­ ها به صورت زمان­بندی شده بسیار ضروری می­باشد.

 

انواع باشگاه مشتریان

به طور کلی می­توان باشگاه مشتریان در سازمان را به دو دسته باز و بسته تقسیم کرد.

باشگاه مشتریان باز، نه تنها روی مشتریان فعلی خود تمرکز دارد، بلکه برای جذب مشتری­های جدید نیز برنامه ­ریزی کرده و برای رسیدن به این هدف در تلاش است. اما نوع دوم به دسته­ای اطلاق می­ شود که تمامی تلاش آن بر مشتری­ های قبلی خود بوده و برنامه مدونی برای جذب مشتریان جدید ندارد.

 

اعطای تسهیلات

باشگاه مشتریان می­بایست با مطالعه وضعیت مشترکین خود، تسهیلات و پاداش­هایی را فراهم کند. این پاداش­ها می­تواند از جنس تخفیفات فصلی و جشنواره ­های دوره­ای باشد و یا می­تواند از نوع تسهیلاتی خاص مثل ارسال رایگان محصولات به مقصد باشد.

به طور کلی می­توان این تسهیلات را به دو دسته تقسیم­ بندی کرد. دسته اول برای سازمان دارای هزینه بوده و سازمان برای تامین آن باید تامین بودجه کند، مانند قرعه کشی­ها. اما دسته دوم تسهیلاتی هستند که سازمان برای ارائه آن نیازی به پرداخت هزینه ندارد و صرفا برای رفاه حال مشترکین می­باشد، مثل انجام خدماتی از قبیل یادآوری تمدید سرویس­ها و …

 

دلایل اهمیت دادن به طراحی باشگاه مشتریان در سازمان

  • تعامل دوطرفه با مشتریان
  • افزایش رضایت مشتریان
  • وفادارسازی مشتریان
  • کاهش هزینه تبلیغات
  • ایجاد فرصتهای جدید

 

به طور کلی می­توان گفت صرفا تولید و فروش محصولات به خودی خود کافی نیست. شناخت بازار و شناخت نیازهای مشتریان می­تواند ایده­ های جدید را برای سازمان­ها خلق کرده و آنان را به سمت فروش بالاتر سوق دهد. ایجاد حس مشارکت در ارائه محصولات و خدمات برای مشتریان خوشایند بوده و حس همکاری فرد و یک سازمان می­تواند کمک به سزایی در ایده پردازی داشته باشد.